Obchodní podmínky



I. ÚDAJE O TOTOŽNOSTI PODNIKATELE


Jméno a příjmení: Josef Císař
Role subjektu: podnikatel zapsaný v živnostenském rejstříku vedeným
Magistrátem města Brna
Adresa sídla: Štefánikova 107/38, 612 00 Brno-Ponava
IČO: 42681456
DIČ: CZ6605210843, plátce DPH

Telefonní číslo: +420 724 784 580
je dostupné v pracovních dnech od 11:00 do 18:00 hodin

Adresa pro doručování elektronické pošty: info@hape.cz



II. VYMEZENÍ NĚKTERÝCH POJMŮ

Pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí
a) prodávajícím podnikatel, jehož údaje totožnosti jsou uvedeny v těchto obchodních podmínkách,

b) internetovým obchodem (e-shopem) obchod provozovaný prodávajícím na webových stránkách www.hape.cz,

c) uživatelem každá osoba, která navštíví webové stránky www.hape.cz,

d) spotřebitelem každý člověk, který jako kupující mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá s prodávajícím za použití elektronických prostředků komunikace na dálku smlouvu o prodeji a koupi zboží nabízeného prodávajícím v e-shopu nebo s prodávajícím jinak jedná,

e) kupujícím každá osoba s výjimkou spotřebitele, která uzavírá s prodávajícím za použití elektronických prostředků komunikace na dálku smlouvu o prodeji a koupi zboží nabízeného prodávajícím v e-shopu nebo s prodávajícím jinak jedná,

f) uživatelským účtem účet (můj účet) vytvořený uživatelem/spotřebitelem/kupujícím na webových stránkách www.hape.cz, který umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného zboží (objednávek),

g) objednávkou neodvolatelný návrh učiněný spotřebitelem/kupujícím na předepsaném objednávkovém formuláři na uzavření smlouvy o prodeji a koupi zboží nabízeného prodávajícím v e-shopu,

h) smlouvou smlouva o prodeji a koupi zboží nabízeného prodávajícím v e-shopu uzavřená za použití elektronických prostředků komunikace na dálku mezi prodávajícím a spotřebitelem/kupujícím na základě objednávky učiněné spotřebitelem/kupujícím a akceptované prodávajícím,

i) obchodními podmínkami tyto obchodní podmínky (dále také „OP“),

j) zbožím zboží nabízené prodávajícím ke koupi v e-shopu.



III. OBECNÁ USTANOVENÍ

1. Prodávající je vlastníkem a provozovatelem e-shopu provozovaného na webových stránkách www.hape.cz (dále jen „e-shop“).

2. OP v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“), určují část obsahu smlouvy uzavírané distančním způsobem mezi prodávajícím a spotřebitelem/kupujícím v e-shopu.

3. Odchylná ujednání ve smlouvě (akceptované objednávce) mají před zněním OP přednost. 

4. OP jsou zveřejněny na webových stránkách www.hape.cz a spotřebitel/kupující před potvrzením vyplněné objednávky formou jejího odeslání kliknutím na zaškrtávací pole před textem „četl/a jsem a souhlasím s obchodními podmínkami“ potvrzuje, že jsou mu OP známy.


IV. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1. Přístup na webové stránky www.hape.cz, vytvoření uživatelského účtu, odeslání objednávky, doručení vyrozumění o přijetí objednávky, doručení akceptace objednávky, platba za zboží, doručení zboží, psaní recenzí a další využívání webových stránek mohou být podmíněny poskytnutím nezbytných osobních údajů uživatele/spotřebitele/kupujícího.

2. Veškeré informace o zpracování a ochraně osobních údajů prodávajícím jako správcem v souvislosti s provozováním e-shopu jsou uvedeny v dokumentu "Zásady zpracování osobních údajů", který je zveřejněný na webových stránkách www.hape.cz.

 

V. ZBOŽÍ

1. Zboží nabízené prodávajícím ke koupi v e-shopu je vyobrazeno, popsáno včetně jeho hlavních vlastností a označeno cenou s DPH a bez DPH.

2. Prodávající činí nabídku na koupi zboží v e-shopu, která je omezena

a) vyčerpáním množství(počtu kusů) skladových zásob uváděného u nabízeného zboží, nebo
b) dostupností nabízeného zboží, které není skladem, s poznámkou "brzy u nás"u jeho dodavatelů.



VI. UZAVŘENÍ SMLOUVY

1. Nákup zboží nabízeného prodávajícím ke koupi v e-shopu je možný jen přes webové rozhraní e-shopu na webových stránkách www.hape.cz.

2. Smlouvu je možné uzavřít pouze v českém jazyce.

3. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e-shopu, přičemž náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí spotřebitel/kupující. Tyto náklady by se neměly lišit od základní sazby ceny, kterou spotřebitel/kupující hradí za používání těchto prostředků, zejména za přístup k internetu. Žádné další náklady nad rámec celkové ceny s výjimkou nákladů za zvolený způsob doručení a platbu zboží účtovány nebudou. Odesláním vyplněné objednávky spotřebitel/kupující potvrzuje, že souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku.

4. Předpokladem pro uzavření smlouvy je vyplnění objednávky spotřebitelem/kupujícím, a to především údajů

a) o nakupovaném zboží a jeho množství,
b) o celkové ceně zboží, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a požadovaném způsobu doručení zboží, přičemž informace o ceně, ceně za dopravu a celkové ceně budou vyplněny automaticky na základě zvolného zboží, jeho množství, způsobu jeho platby a způsobu jeho doručení,

c) identifikačních a kontaktních údajů nezbytných pro uzavření smlouvy a doručení zboží, zejména jména, příjmení, adresy bydliště, adresy pro  doručení zboží, telefonního čísla a e-mailové adresy.

5. Po provedení kontroly a před potvrzením objednávky je spotřebitel/kupující povinen potvrdit, že si přečetl OP a souhlasí s nimi. V opačném případě nebude možné objednávku odeslat. K potvrzení přečtení a souhlasu slouží zaškrtávací pole před textem: „Přečetl jsem a souhlasím
s obchodními podmínkami“.

6. Po kliknutí na textové pole s textem „Potvrzení objednávky“ bude objednávka se všemi vyplněnými informacemi odeslána přímo prodávajícímu.

7. Prodávající doručení objednávky v co nejkratší době potvrdí zprávou odeslanou na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.

8. Objednávka nebude potvrzena v případě, kdy zboží nebude dostupné.

9. V případě, kdy dojde k uzavření smlouvy, vzniká spotřebiteli/kupujícímu závazek zaplatit prodávajícímu cenu.

10. V případě, že uživatel/spotřebitel/kupující má zřízen uživatelský účet, může učinit objednávku jeho prostřednictvím. I v takovém případě má právo a povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby (vyplnění) objednávky je totožný jako v případě tvorby objednávky bez uživatelského účtu s tou výhodou, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje.

11. Objednávka je v případě jejího včasného přijetí (akceptace) neodvolatelná až do doby dodání objednaného zboží, nestanoví-li OP jinak.

12. Prodávající je povinen neprodleně po doručení řádně vyplněné objednávky potvrdit její doručení, a to formou automaticky zaslaného e-mailu s číslem objednávky. Potvrzení doručení objednávky prodávajícím se nepovažuje za závaznou akceptaci objednávky.

13. Objednávka je akceptována, projeví-li prodávající s objednávkou včas vůči spotřebiteli/kupujícímu souhlas doručený na adresu pro doručování elektronické pošty uvedenou v objednávce. Včasným projevem souhlasu se rozumí jeho doručení nejpozději do 2 pracovních dnů od doručení objednávky.

14. Smlouva mezi prodávajícím na straně jedné a spotřebitelem/kupujícím na straně druhé je uzavřena okamžikem včasného doručení projevu souhlasu prodávajícího s objednávkou spotřebiteli/kupujícímu. Od tohoto okamžiku vznikají mezi prodávajícím a spotřebitelem/kupujícím vzájemná práva a povinnosti, které jsou upraveny smlouvou (akceptovanou objednávkou) a těmito OP.

15. Prodávající si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku, zejména v případech, kdy uživatel
a) porušil OP,
b) pokusil se narušit nebo narušil bezpečnost webových stránek hape.cz,
c) při komunikaci užívá identitu cizí nebo neexistující osoby,
d) v objednávce nevyplnil veškeré předepsané údaje,
e) odeslal objednávku pozměněnou v jejím vzhledu nebo předepsaných údajích, přičemž v takovém případě bude spotřebitel/kupující informován o nepřijetí (neakceptaci) objednávky elektronicky na adresu uvedenou v objednávce.

16. Postup (jednotlivé technické kroky) v e-shopu vedoucí k uzavření smlouvy:

  1. NÁKUPNÍ KOŠÍK
  • kliknutím na textové pole u zboží s textem „Přidat do košíku“ spotřebitel/kupující přidá vybrané zboží do nákupního košíku,
  • kliknutím na ikonu nákupního košíku se spotřebiteli/kupujícímu zobrazí informace o zboží a jeho množství, ceně bez DPH a ceně s DPH s možností kliknutí na textové pole s textem „zpět do obchodu“ nebo na textové pole s textem „pokračovat“,
  1. DOPRAVA A PLATBA
  • spotřebitel/kupující z nabízených možností zvolí způsob dopravy a následně způsob platby a po provedení voleb se mu zobrazí rekapitulace objednávky s možností kliknutí na textové pole s textem „zpět“ nebo na textové pole s textem „pokračovat“,
  1. INFORMACE O VÁS
  • registrovaný spotřebitel/kupující
  • neregistrovaný spotřebitel/kupující vyplní předepsané osobní údaje (jméno a příjmení, e-mail, telefonní číslo a fakturační údaje),
  • spotřebiteli/kupujícímu se po vyplnění předepsaných osobních údajů zobrazí rekapitulace objednávky a pod ní text: „Odesláním objednávky souhlasíte s obchodními podmínkami a podmínkami ochrany osobních údajů“ s možností kliknutí na textové pole s textem „zpět“ nebo na textové pole „objednat s povinností platby“,
  • kliknutím na textové pole s textem „objednat s povinností platby“ bude objednávka jako neodvolatelný návrh na uzavření smlouvy odeslána prodávajícímu.

17. V průběhu tvorby návrhu objednávky popsané pod bodem 17. tohoto článku až do doby jejího potvrzení může zákazník text objednávky kontrolovat a měnit.



VII. ZÁKAZNICKÝ  ÚČET (MŮJ ÚČET)

 

  1. Na základě přihlášení se do „zákaznického účtu“ na hape.cz a dobrovolné registrace může uživatel/spotřebitel/kupující přistupovat do svého účtu, aniž by musel opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
  2. Při registraci zákaznického účtu má uživatel/spotřebitel/kupující povinnost uvést pravdivě a úplně všechny zadávané údaje a v případě změny tyto aktualizovat.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ve vztahu k uvedeným přístupovým údajům je prodávající povinen zachovávat mlčenlivost.
  4. Zákaznický účet je osobní a uživatel/spotřebitel/kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
  5. Prodávající má právo zrušit zákaznický účet zejména v případě:
  6. jeho nevyužívání po dobu dvanácti měsíců, nebo
  7. porušení povinností určených v OP jeho registrovaným uživatelem.
  8. Uživatel/spotřebitel/kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

 


VIII. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY


1. Cena zboží je uvedena v e-shopu a dále je uváděna v objednávce. V případě rozporu mezi cenou zboží uvedenou v e-shopu a v objednávce platí cena zboží uvedená objednávce.

2. U každého zboží nabízeného prodávajícím ke koupi v e-shopu je cena uváděna vždy spolu s veškerými daněmi a poplatky. Nad rámec takto uváděné ceny zboží bude k ceně zboží účtována cena odpovídající nákladům za zvolené způsoby doručení (dopravy) zboží a platby
zboží.

3. Celkovou cenou se rozumí cena uvedená u zboží v době jeho objednání včetně veškerých daní, poplatků a nákladů za výběr způsobu doručení a platbu zboží. Prodávající si vyhrazuje právo v potvrzení objednávky cenu zboží jednostranně změnit, a to v návaznosti na změnu ceny ze strany dodavatelů dodávajících objednané zboží prodávajícímu. V takovém případě má spotřebitel/kupující právo jednostrannou změnu neakceptovat a objednávku bez sankcí zrušit.

4. Spotřebitel/kupující je povinen zaplatit cenu zboží v době od uzavření smlouvy (akceptace objednávky) do dodání zboží, není-li určeno jinak.

5. Spotřebitel/kupující může cenu zboží zaplatit některým z následujících způsobů:
a) Google pay,
b) online platbou bankoubankovním převodem,
c) převodem/QR kódem,
d) na prodejně hotově/kartou

e) dobírkou při doručení zboží, kdy cena zboží je splatná při jeho převzetí.

 

6. Faktura jako daňový doklad bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení ceny zboží a bude zaslána na e-mailovou adresu uvedenou spotřebitelem/kupujícím v objednávce. Faktura bude rovněž fyzicky přiložena ke zboží a dostupná v uživatelském úču.


IX. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA ZBOŽÍ

1. Zboží je možné doručit pouze na území České republiky.

2. Spotřebiteli/kupujícímu bude zboží doručeno způsobem, který bude odpovídat volbě provedené v objednávce.

  1. 3. Spotřebitel/kupující má právo vybrat z následujících způsobů doručení zboží
    a) osobní odběr v kamenné prodejně prodávajícího,
  2. b) Zásilkovna – pobočky a boxy,
  3. c) PPL – boxy a výdejny,
  4. d) PPL – dodání na adresu.

 

4. Doba doručení zboží závisí vždy na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude spotřebiteli/kupujícímu sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená v e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby doručení. V případě osobního odběru zboží na provozovně bude spotřebitel/kupující o možnosti vyzvednutí zboží informován prodávajícím prostřednictvím e-mailu.

5. Spotřebitel/kupující je povinen po převzetí zboží od dopravce zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě zjištění jakéhokoliv poškození obalu toto neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě poškození obalu zboží spotřebitel/kupující není povinen zboží od dopravce převzít.

6. Spotřebitel/kupující je povinen nahradit prodávajícímu náklady vzniklé z důvodů opakovaného doručování zboží nebo doručování zboží jiným způsobem než uvedeným v potvrzené objednávce zapříčiněných spotřebitelem/kupujícím. V takovém případě budou náklady spolu s platebními údaji pro jejich zaplacení doručeny spotřebiteli/kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou ve objednávce se splatností do 14 dnů od doručení.

7. Na spotřebitele/kupujícího přechází nebezpeční škody na zboží okamžikem jeho převzetí nebo okamžikem, kdy mu bylo umožněno se zbožím nakládat a spotřebitel/kupující zboží nepřevzal z důvodů spočívajících na jeho straně. Přechod nebezpečí škody na zboží znamená, že od tohoto
okamžiku nese spotřebitel/prodávající veškeré rizika a následky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoliv jiným znehodnocením zboží. To neplatí v případě nepřevzetí zboží spotřebitelem/kupujícím od dopravce z důvodu poškození obalu zboží.

8. Porušení povinnosti spotřebitelem/kupujícím převzít zboží s výjimkou případu nepřevzetí zboží od dopravce z důvodu poškození jeho obalu nemá za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží doručit. Zároveň porušení povinnosti převzít zboží s výjimkou případu nepřevzetí zboží z důvodu poškození jeho obalu není odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele/kupujícího. V takovém případě naopak vzniká prodávajícímu právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy spotřebitelem/kupujícím a odstoupení je účinné v den, kdy bude doručeno spotřebiteli/kupujícímu. Odstoupení od smlouvy prodávajícím není dotčeno právo prodávajícího na uhrazení ceny za dopravu zboží, případně nárok na náhradu škody, pokud prodávajícímu vznikla.


X. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

1. Prodávající poskytuje záruku, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle OP je zboží bez vad, zejména že

a) má vlastnosti, které byly dohodnuty, a nebyly-li dohodnuty, potom takové, které byly uvedeny v popisu u zboží, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat,

b) je vhodné pro účely, které byly v e-shopu uvedeny u zboží nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto druhu obvyklé,

c) je v odpovídajícím množství a hmotnosti,

d) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy,

e) není zatíženo právy třetích stran.

2. Práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

3. Spotřebitel/kupující je povinen oznámit (reklamovat) vadu zboží prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, na některou z adres prodávajícího uvedených v článku I. OP. Spotřebitel/kupující může vadu oznámit vyplněním a odesláním vzorového formuláře na webových stránkách prodávajícího www.hape.cz, jehož doručení prodávající spotřebiteli/kupujícímu potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě po jeho doručení (přijetí).

4. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má spotřebitel/kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží,
b) na odstranění vady opravou zboží,
c) na přiměřenou slevu z ceny,
d) odstoupit od smlouvy.

5. V případě volby práva podle písmene a) nebo b) bodu 4. tohoto článku OP má spotřebitel/kupující práva podle písmene c) a d) bodu 4. tohoto článku OP, i když je v rámci reklamace původně nepožadoval, a to za předpokladu, že prodávající vadu neodstranil v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo sdělil, že tímto způsobem vadu neodstraní. Při uplatnění práva na odstranění vady opravou zboží a zjištění a oznámení prodávajícího, že je vada neopravitelná, má spotřebitel/kupující právo zvolit jiný způsob odstranění vady zboží.

6. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má spotřebitel/kupující právo
a) na odstranění vady, anebo
b) na přiměřenou slevu z ceny.

Neodstraní-li prodávající vadu včas nebo odmítne vadu odstranit, vzniká spotřebiteli/kupujícímu právo od smlouvy odstoupit. Odstoupit může spotřebitel/kupující také v případě, kdy nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě zboží nebo při větším počtu vad zboží.

7. Spotřebitel/kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží, nemůže-li vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To neplatí,

a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
b) použil-li spotřebitel/kupující zboží ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li spotřebitel/kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím,
d) došlo-li ze strany spotřebitele/kupujícího před objevením vady k prodeji, spotřebování

nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí spotřebitel/kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.

8. Prodávající potvrdí oznámení vad zboží do tří pracovních dnů od doručení oznámení na adresu uvedenou spotřebitelem/kupujícím v oznámení s informací o předpokládané době trvání vyřízení reklamace. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději však do třiceti dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě prodloužena. Po marném uplynutí lhůty má spotřebitel/kupující právo od smlouvy odstoupit.

9. O vyřízení reklamace bude spotřebitel/kupující informován e-mailem a v případě oprávněné reklamace mu náleží náhrada účelně  vynaložených a prokázaných nákladů. Dojde-li k odstranění vady dodáním nového zboží, je spotřebitel/kupující povinen původní zboží vrátit
prodávajícímu, který takto vzniklé náklady nahradí.

10. Kupující, který je podnikatelem, je povinen oznámit a vytknout vady bez zbytečného odkladu poté, co je mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.

11. Spotřebitel má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u zakoupeného spotřebního zboží, ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.

12. Uvedená práva z vadného plnění se nepoužijí v případě
a) vadného zboží, které je prodávané za nižší cenu, na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním,
c) použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo v době převzetí, nebo
d) kdy to vyplývá z povahy zboží.

 

XI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

1. K odstoupení od smlouvy, tj. k ukončení smluvního vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem/kupujícím od jeho počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních OP, ve kterých je možnost odstoupení výslovně určena.

2. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží.

3. Spotřebitel může od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy vyplněním a odesláním vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy na webových stránkách prodávajícího www.hape.cz,
jehož doručení prodávající spotřebiteli potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě po jeho doručení (přijetí).

4. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, je povinen zaslat nebo předat zboží podnikateli do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Lhůta je zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.

5. V případě odstoupení od smlouvy prodávající vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele přijal, stejným způsobem, případně jiným způsobem zvoleným v odstoupení od smlouvy. Peněžní prostředky nebudou vráceny dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět.

6. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabídl, vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

7. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží
a) přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
b) které podléhá rychlé zkáze.

8. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. V takovém případě bude škoda vyúčtována poté, co zboží bude prodávajícímu vráceno, a to se splatností vyúčtované částky do čtrnácti dnů od doručení vyúčtování škody.

V případě, že prodávající ještě spotřebiteli nevrátil všechny peněžní prostředky způsobem určeným v bodě 5. tohoto článku, je prodávající oprávněn provést jednostranné započtení pohledávky na náhradu škody oproti pohledávce spotřebitele na vrácení peněžních prostředků.

9. Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoli před dodáním zboží spotřebiteli, budou-li existovat objektivní důvody, pro které nebude možné zboží dodat jako např. důvody na straně dodavatelů zboží. Prodávající může od smlouvy odstoupit, pokud je zjevné, že spotřebitel/kupující uvedl v objednávce záměrně nesprávné informace.

10. V případě, že kupující nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti, tedy jako podnikatel, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoli, a to i bez udání důvodu.



XII. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI


1. Prodávající zajišťuje vyřizování stížností spotřebitelů/kupujících prostřednictvím elektronické adresy info@hape.cz Informace o vyřízení stížnosti bude zaslána na elektronickou adresu uvedenou spotřebitelem/kupujícím ve stížnosti.

2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, Nové Město, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a spotřebitelem ze smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.

3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).



XIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Prodávající není ve vztahu ke spotřebiteli/kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) OZ.

2. Uzavřená smlouva včetně OP je archivována v elektronické podobě u prodávajícího. Prodávající umožní spotřebiteli/kupujícímu na požádání přístup ke smlouvě včetně OP.

3. V českém jazyce jsou vedena veškerá jednání o uzavření smlouvy a je v něm uzavírána smlouva. Rovněž texty objednávkového formuláře, formuláře pro odstoupení od smlouvy, OP a Zásad zpracování osobních údajů zveřejněné na webových stránkách www.hape.cz jsou v českém jazyce.

4. Prodávající má právo OP kdykoli jednostranně změnit. Pro konkrétní uzavřenou smlouvu jsou
platné vždy OP účinné ke dni uzavření smlouvy.

5. Tyto OP jsou účinné od 10.12.2024